Sunday, November 17, 2013

Emback!

Assalamualaikum semua.
Amboi lamanya aku tido. Malas betul aku ni.
Byk benda yg aku rasa nak share kat sini. Tapi tah kenapa mcmkan bergaduh besar ngan blogger ni. Nak bukak pun tak sudi.

Skg ni aku boring gile. Dorg semua dok layan AF finale. Mahap. Mak incik tak kuasa. 
So apa kata kita sembang barang sebaris dua kat sini.
Sorryla topik tak lain tak bukan pasal kegilaan. Apa nak buat. Nilah satu2 nya pembakar semangat aku.
Korang menyampah, takyah baca okeh!


Aku kan dah buat akujanji ngan ciklel
Pasal beli hbag burberry tu
Gile punya psl aku willing to tahan napsu kononnya selama setahun.
Sebab rega bag tu dh over limit yg dia luluskan. 

Beli bag tu bulan doblas tahun lps. 
Maknanya bulan dosblas tahun ni baru aku abis pantang.

Sebenarnya sejak dari bulan lima hari tu ailio aku dh menjejeh
Tapi mengenangkan baru lima bulan kot nak break janji sendiri
Lagi plak ciklel selalu je jd reminder tak berbayar aku
Asal nk tunjuk nak berkenan je, dia terus pangkah. 
Terus mati pucuk aku. Heh

Tapi sejak bulan lepas aku memang tak boleh tahan dah.
Setahun woii
Benda lain aku boleh tahan
Tapi hbag is kenot. Why why why ha???

Byk betul godaan. Fb, ig, blog korg mmg kejam kan???

Hari tu masa pegi klcc aku ajak ciklel masuk kate spade. Saja nk usha rega bag yg aku dok aim.
Yes. Nasib baik ada. Ni ha.


Harga? RM1800 tak silap aku. Eh ke RM2k+ aku tak igt dah.
Ko gile??
Princess v jual baru RM980 kot.

Terus laju2 bukak ipad tunjuk ciklel.
Dan2 tu ciklel suruh order. Hahahahahaaaa

Tapi malangnya bag tu baru je sold out. Meraung aku. Dlm ati.

Beria salesgirl tu suruh aku tgk bag2 bagian sale. (Kakak ni cari yg murah lettew!) 
Sorry naik lorry la. hage sale pun masih kemain beza. Tengkiu good bye! 
Aku nak ngetest kat bahu je. Besar mana panjang mana gittew.
Taknak kejadian mj berulang. Sobs!

Lps tu aku mcm rilek skit. Sbb yg aku target tak berapa nak ada. So selamatlah di situ.
Tapi dlm masa sebulan lps sempat gak aku rembat seketul cluth n seketul hbag.
Cluth dr princess v. Hbag dr ourfashiondistrict. 



Dah lama aku nak saiz2 gini. Boleh sumbat segala. Penah beli wrislet coach gak. Tapi kecik. tak muat nk sumbat tepon. Nyesal jugak. Skg dh jd tukun. 
Yg ni sangat best. Ada 3 compartment. Puas hati. Telepon, cards, notes, coins semua ada bilik masing2. 


Pastu last month jugak tetiba aku jumpa plak fossil yang menawan qolbu. Memula rilek je. Eh cantik jugak ni. takde la feeling nk beli ke apa. 
Tapi pada suatu hari tak lama lepas tu boleh plak aku ternmpak beg yg sama kat butik harga 2x ganda 
dari hage online. Terus menggelupur aku. Memang penyakit sangat kan. 
Dan2 tu jugak aku whatsapp seller n booking. Alhamdulillah rezeki aku sbb ramai yg minat tp lambat bertindak. 
2-3 hari lepas aku nmpk ada seller jual bag yg sama dgn harga 200 lebih mahal dr yang aku beli. Terus kembang kuncup idung aku. Hahahaha gile. 

Maka dgn itu berakhirlah akujanji aku untuk puasa setahun. Sendiri janji sendiri langgar. Coiii sgt!

Bila dh start menggila balik mulalah aku tak sedar diri. Nak2 bila jumpa sidia ni.



Oh terus sawan aku datang. Siap dah transfr deposit sekali sold out. Saja je kan! Mmg xde jodoh aku ngan ks gold coast ni agaknya. Mcm yg hijau hr tu. Sedih.


Sedih2 pun tak putus asa okeh! Tetiba jumpa plak ngan sicantikmanis ni pulak.


Dah hantar pinangan. Skg tgh menunggu dgn sabar. Harap2 mencapai spec yg aku nak. Beli online mcm nilah, lebih pada gamble. 
Biasa bag aku gabak2 belaka. Kali ni sbbkan tergila2kan chanel yg mahal nak terarwah tu, dpt yg design lebih kurang pun jadilah kan. Lagi plak tetiba tersuka sgt yg jenis long chain gini. Omey angat!

Ok2 cukuplah dulu cerita lagha aku ni. Tak bagus kalau nak sembang lelebih. Ya, aku tahu. Tapi bagi la aku chance nak panas enjin kan. Nnti aku cari cerita berpekdah sikit nak share kat sini okeh.

Tata.











No comments: