Saturday, July 18, 2009

Dia..

dia pertama yang saya ada..
bertahun dia menemani saya..
dari utara ke selatan
dari timur ke barat
dari siang hingga ke siang...(ayt betul hrp mklum..)
setianya dia pada saya
begitu juga saya..
setia saya pada yang satu.
banyak sungguh jasa dia pada saya
melindungi saya sepanjang masa..
TAPI kini..
dia telah pergi
pergi dia tidak kembali
tiba2 menghilangkan diri
merajukkah dia?
terasa hatikah dia??
sungguh! tiada niat saya menduakan dia..
apatah lagi menigakan dia..
saya cuma berangan-angan..
belum lagi bertindak.
kini hampir dua minggu saya tanpanya..
kurniaan-Nya pada saya sepi tanpanya
saya amat merinduinya..
saya amat memerlukannya..
mana dia? di mana dia??
tiada siapa yang tahu..
dan kini..
saya sudah tak mampu bertahan lagi..
saya perlu mencari pengganti.
pengganti yang bukan satu kemahuan
tapi satu keperluan..

sesungguhnya..saya tidak akan melupakannya..

iPhoto
**dia dalam kenangan...


nota ibu : dpt 2 sbg pengganti...over!!

No comments: