Thursday, August 19, 2010

Salam semua..

Saya kembali...saya kembali....owhh rindunyer!!

lamanya saya mengabaikan emiralisa disini. bznya bebenor..malasnya pun bebenorsss...

Selamat berpuasa kepada semua pembaca blog saya (hahah...konon ada reader..eh, saya tahu ada silent reader rupanya..tengkiup awak!!)

kemenyepianku ini bukanlah apapun sebenarnya. sungguh! saya sangat tak sempat. banyak sangat benda yang nak di ulit dua tiga menjak ni. menjadikan 24jam tak cukup sari..

Lagi plak takde cerita menarik pon nak share kat sini...nak2 kena mengarang bagai. tah la, dh tua2 ni mcm ssh benar nak keluarkan idea menulis...okay2, tambahnyer terlebih hoemon MALASSSS nk berpikir. tulah sebenarnya ponn...heheh

Tapi saya rasa sebab utamanya adalah fb lah. ya 90% saya menyalahkan fb! hahah. sebenarnya skg ni sy lebih suka guna tepon dr lappy. senang idup mak! so bila guna tepon ni, fb sajalah yg paling senang nk update. nk update blog guna tepo? mak tak koser!

rini dah 8 ramadhan. alhamdulillah setakat ni xde masalah apa....dan magisnya juga, tetiba akak ko ni rajin masuk dapo..hahahha!


teringat last year kat newcastle, bulan poselah paling seksa. nak plak hari2 kena masak. takde pilihan. penin pala nk pk menu. sesekali merasa la jgk makan nasi beryani kaww kan...kedai mamak pakistan lah, mana lg!

Kat sini, bak kata sue, adalah jugak pilihan nak masak ke tidak...sabar yer sue, balik sini kang, setahun cuti masak! heheh..


sekarang ni bz ngan projek kek. sejak terlanjur ngan dunia kek ni, sy jd terlebih rajin la plak...blh kata 3/4 masa saya kat dapo..kekadang sian sgt bila emir mula komplen ~ mummy ni asyik2 buat kek! huhuuu....


buat benda alah ni mmg penat. tp sbb minat, sy gagahkan lah. alhamdulillah kondisi badan pun memberi kerjasama yang amat baik. even bulan puasa pun, masih lg bergerak aktip..tak mcm dulu, keja pagi jer, ptg dh habis bateri. saya rasalah, mungkin sbb bantuan cocoacolagen..mmg rasa sangat perbezaannya..(wah iklan you!!)


saya ni mmg minat giler dgn kek. bukan minat makan pon, tp minat membikin. suka dengan seni itu..tapi saya xde ilmu pengetahuan yg banyak pasal kek ni..dulu2 mana de chance nk p skola kek. skg baru sempat nak belajar. insyaAllah lps raya kang, saya nak pegi mcm2 kelas kek..(hahha..angan.angan..). harap2 buah hati saya luluskanlah permohonan cuti saya nnti...


sekarang ni pun saya baru jer mula dengan kek2 kecik comel. tgk org lain dgn kek2 advancenyer, membakar jiwa raga saya, insyaAllah saya juga punya misi ke arah itu...

almaklumlah, perancangan masa depannn....manalah tahu, pencen kang saya blh bukak kedai bakery ke kann...insyaAllah..(tp ase cam nk pencen minggu depan jerk! aci tak??)


ok, time's up!


opsss...sebelum tu saya nak buat special wish!




Selamat Menyambut ulangtahun ke 55 untuk mama. semoga diberikan kesihatan dan kebahagiaan dunia akhirat. kami sayang mama!

**rini versi xde gambo...no picass mode! oyehh..


1 comment:

Norain Nizar said...

ye..sy juga minum cocoacollagen...sgt membantu utk kecergasan..hehe