Saturday, September 4, 2010

Kenapa orang suka beli barang mahal?

padahal bila nampak jer 4 hurup keramat ni
semua ala ala meroyan
tapi berlambak jer yang tak yah POTONGAN HARGA GILEE pun
still boleh dapat harga super duper murah.
(sila beli baju anak di tesco, mydin atau family store yer..)

boleh jer nak pakai baju cantik (emmm....)
boleh jer nak anak nampak cantik (ermmmmmmm.....)
boleh jer nak basuh muka bagi cantik
boleh jer nak tenyeh2 muka bagi cantik
(sedar tapi tak sedar diri)

tapi kenapa asal cari barang jer
mesti cari yang mahal-mahal
yang ada jenama
(perasan datin2 puan2 sri diorng takpelah boleh shoping pakai duit rakyat)
kalau dapat beli yang paling mahal uihhhh
macam tak pijak bumi
nak2 paperbag yang tulis besar gabak
jenama kegilaan ramai
idung kembang kempis wohh aku ada paper bag ini
(walau pun ini ku culik masa jd SA kat sinun dulu..)
berlumba-lumba menunjukkan kehebatan
kemampuan membeli barang-barang mahal
oh awak lagi kaya saya kaya sikit saja


heran betul
bila orang yang suka beli barang mahal
turut sibuk memenuhkan lantai SALE
eh kan banyak duit
tak payah tunggu sale
kamu boleh rembat


dulu saya juga begitu
tapi alhamdulillah sekarang saya sudah sedar diri
tak perlu jenama untuk diri sendiri (ya, diri sendiri!)
tak perlu baju mahal untuk nampak bes
tidaklah nak kata vouge sbb saya tak mungkin kelihatan vouge walaubagaimanapun!
tapi masih sangat cerewet dengan design
hoi sangat susah mencari kesukaan hati di melaka!!


tapi
ada satu benda yang saya cuba berubah




dari ini...


kepada ini


heheh...
kata bonda
kakak saya pakai ni
berseri muka beliau
maka saya pun bukalah hati ini
untuk mencuba


tapiiii......
uwaaaaa.....


dulu sebelum saya terjebak dengan skin care product
yang harga ratusan ringgit
muka saya langsung xde masalah
tenyehlan apa juga
semua jalan..

tapi sekarang
sudah berubah
adakah sebab saya makin tua
atau sebab jenama2 ratusan ringgit ini sudah mengikat saya
bila ingin berpaling tadah
maka saya akan terkena tulah.
oh saya sangat sedih
baru ingin berjimat
tapi apakan daya

sekarang saya merajuk
tak pakai apa-apa
ok jer
tapi macam hilang seri
kelat kusam masam saja


saya pun tak tahan tgk muka sendiri
dah la spesis malas nak mamp
basuh muka buat syarat saja
mekap jauh sekali
pastu bila tgk muka2 gebu
terus jeles


tapi sekali-kali tidak aku akan terpedaya
dengan yang ini





tidak never nehi nehi
sbb aku adalah anti segala yang berkaitan dengannya
lalu apakah makna aku sebok2 nk upload gambar ni
apakah?? sejak azali eeeyakkk!



*****



semua orang pun
eh tak semua
beberapa kerat manusia
kat malaysia ni
berangan nk ikut VB
birkin dia RM30k++ pun
ramai yang adore
oh mereka2 itu sangat kaya kah
boleh tolong belikan saya viva sejibik??
(atau beli 2 birkin, kaler merah kasi saya yer)








saya, insan biasa, makan gaji berbakti pada anak nusa bangsa
cuma mampu yang ini

sekian!


*suka jumpa baju bes 2lai ~ RM35 woohoooo!!!!

No comments: