Monday, May 12, 2014

Review Percutian pendek: Pullman, Putrajaya

Lps check out cyberview resort, kitaorang ke puchong n bangi. Beli jars n barang baking.

Then shoot ke mines. Tah kenapa rasa mcm dh lama tak ke sana.
Padahal tahapa2 je pun.
Pusing sesaja, takde benda menarik. Sama je kot.

Sebenarnya 2nd day plan nak stay everly.
Dah hampir check in pun. Sekali ciklel terbukak hati tanya pasal pool.
Masa aku buat reservation hari tu xde plak nak tnya. Sbb assume pool dh ok.
Sbb last time kitaorg nak stay everly tak jadi sbb pool blom bukak. 3 bln lps kot.
Tgh renovate ke hapa.
Skali kali ni pun nan adooo jugak. Kata budak situ, patut dh open, tp tah napa delay lagi. 
Hurmmm....so cancel.

Dan2 tu aku call pullman.
Nasib ada bilik lagi. Sbb time tu ada tournament basikal apa tah. 
Bilik penuh. Tinggal deluxe king tak silap aku. Harga RM220 gomen rate. Tak jauh beza ngan everly RM200. (Make sure bawak ID ye)
So ok jelah.

Sampai je, ciklel check in, aku bersiar2 ngan anak2 dulu.
Kemain lama. Tah hapa yg lama sangat.
Malas aku nak tnya.
Dah dapat key, naik bilik, ciklel kata ada suprise.

Masuk-masuk bilik terus semorang 

Woahhhhhhhh


Executive suite uolsss!
Wahahhahaaa
Suprise sangat ni. 
Kejakunan makenchek anak beranak.

Rupanya kemain lama ciklel td sbb bilik dh takde (ke tak ready aku tak paham sgt ciklel cite. Mls aku nak siasat bebanyak)
So dia upgrade ke suite. Harga sama.
Ni rezeki namanya..
Alhamdulillah...merasa anak2 aku bilik seribu lebih per nite.


Bilik tentu2 la besar kan.
Theme bollywood. 
Pullman ni ada 4 wings with diff concept. 
Ni jasmine wing berkonsepkan Indian.
Ada chinese, malay n borneo.
Bollywood pun bollywood lah. Apedehal.




finishing dia emas uols.
Bling sana bling sini.


Sblh bathtub ni ada glass shower dan seblhnya toilet.
So kalau ko nak mandi ke, bisnes kecik besar ke mmg kena masuk sengsorang.
Semua transparent.






2nd toilet.
Panglima tgh ngetest sinki otomatik. Hulur tngan keluar air.
Ko rasa brapa jam nk pujuk dia keluar dr situ?


Masing2 kemain excited lagi. Hahhahaa siann..


Puan belog haruslah jugak khennn.



Ehemmm
Beri laluan.....





Amboi ciklel berlakon sangat ni. Hahahhaha


Children pool.



Gambar pakcik gugel ni. Masa aku pegi kusi2 ni semua dah beralas. Lagi syok bersidai.



Tapi anak2 aku mana layan kolam budak.








Isi minyak panglima?
Mata dh layu sangat dah tu..



Aku? 
Malas nak turun. Baju takde. Bagi moksu pinjam.
Sem ni dia ada subject swimming. So takyah beli. Pakai aku punya je.
So mak berenang2 di daratan je. bermalas-malasan gituh.
Budak2 dh bising kenapa mmy tak turun.



Mlm keluar cari makan.
Ada je buffet dinner kat sini. RM95 sorang. Kau mampu???

Memula plan nak ke alamanda.
Sekali ternampak pasar tani pulak. Haruslah singgah kan.

Menarik gile pasar tani ni.
2x seminggu. Jumaat dan Selasa.
Bnyk betul makanan. Mcm2. Terkinja kinja aku rasa nak beli semua.


Ayam gunting.
Sedap. Melaka pun ada. Emir tiap2 minggu mesti beli ni.


Mcm cheesy potatoes ni.
Kentang yang dibelah tgh. Filling mcm2 jenis.
Satu pathengget.
Nampak mcm perghhhh meleleh2 ailio. Cheese punya pasal la.
Terus beli 2. Tamak. Padahal tangan dh tak muat nak pegang.


Picnic kat dataran apa nama ni eh?
Mesjid ni ha.
Kemain ramai manusia.



Emir siap masuk 6D motion ni ha.
Si adik2 jd penonton kat luar je. 


Balik bilik bukak tv tetiba khabi khushi khabi gham
Konsep la sangat kan. Hahahaaaa
Mlm tido semorang tido dgn nyenyak sekali.
Emir kemain liat nak bangun pagi. Katanya best sgt tido katil ni mmy.
Amboi kemain ko anak.



Bfast sangat awesome.


Gambar2 ni aku gugel je. Tetiba tak sampai hati nak keluarkan kamera.
Malu iols. Ramai sangat.






Sambal nasi lemak dia terbaik.



Ambikkan emir. Last2 aku yg bedal.
Mamat tu waffle dh sejuk mana layan. Mau tak mau mak dia jugak yg kena telan. Sayang punya pasal.
Tapi sekeping jela mampu.


Dim sum ciklel bedal sampai 12 ketul tak silap aku.
Aku sempat curik 2 ketul je. Over tau ciklel.



Fried yeemee. Not bad. Ada rasa.
yg putih tu roti nan dan yaman bread ke hapa nama dia.
Aku ambik la sekeping sorang buat rasa. Tp sbb perut dh sendat maka rasa dia jd biasa2 je.



Yg ni aku ambik tp xmakan. Xlalu.
Kembang tekak. Smokey mackerel.


Ni apa nama tak igt. Mcm mi sup. tp nama cina.
Ambikkan umar memandangkan panglima tu tak makan apa pun.
Bz sangat keluar masuk topup air mcm2 kaler.



Dessert ciklel.


Kitaorang amik seat luar.
Nmpak tasik. Senang sikit nak makan. Panglima ralit ngan tasik.
Tp yg seksanya jauh nak mengangkut makanan.



Setelah berhempas pulas setelkan makan budak2, barulah aku boleh makan dgn aman.
Eh tak jugak amannya. Huhu


Dh setel kenyangkan perut, jomla kita jalan2 jap.
Masa ni dh start panas.


Tak menarik mana pun manmade beach dia ni.


Masa ni panas berlendiaq baq ang!
Cecepat naik pool, bagi chan dorang berendam puas2 before checkout.


Lps check out, pusing2 ambik gambar jap.
Byk jugak kawasan menarik kat sini.
Mmg ohsemm.



Panassss!!!



Ok tu je laporan kaksemah utk percutian kali ni.
Biasa2 je sebenarnya. Tp ttp ada kemanisan terselit disitu.
Walaupun dekat je tp yg penting bg kita tentulah masa bersama anak2.
Tak gitu? {cepat angguk!}

So,
4*/5 utk pullman!
Will definately come again. Tunggu ada event kat situ baru syiokk kan!






































































No comments: