Friday, December 7, 2012

Collagen

Ada orang dh tnya aku bila nak reveal collagen apa yg aku consume skg. Hahaaa
Sorrylah. Kemain lama janji.

Aku bukan apa. Berlaku kejadian yg mem-frust-kan aku. Jadinya terus sentap. Padahal takde kena mengena ngan korang pun kan.

Oklah oklah. Mari buat pengakuan sekarang.

Sebenarnya aku memang plan nak amik collagen pun. Sbb aku perlu something yg boleh work on more than 1 function. Specificnya for skin n energy. Kiranya 2 in 1 lah.

Yg paling tinggi kedudukannya dlm list aku adalah ephyra. Opkos sebab terpengaruh dengan few bloggers yg dah consume dgn feedback n review yg menarik.

Tapikan tapikan tah kenapa bila aku dh decide nk order ephyra tetiba je tangan menggatal klik sana klik sini maka terjumpalah testi beutskin yg kononnya ramai org dah makan pastu kulit jd seputih salju tu. Padahal aku bukan nak putih mana pun. Lagipun skin aku skg dh ok ngan tabita. Tapi sebab tamak konon nak penjagaan luar dan dalaman kan. Sekali amekawww!

Masa dok survey2 tu, tak semena mena tangan gatal aku ni pilih utk menjadi customer kepada seorang seller yg mcm harammm servisnya.

Aku pun tak tahu kenapa aku pilih beutskin instead of ephyra. Dah sah2 aku perlukan 2 elemen yg ada dlm ephyra tu tapi tetiba diluar kewarasan yg maximum aku pegi pilih benda lain dengan orang yang salah lak tu. Haih memang malang betul nasib aku time tu.

Ceritanya sblm order aku tnya status brg dulu. Ready stock ke tidak. Dan jawapannya ada. Akan dipos lusanya. So aku dengan pantasnya terus buat payment. Dengan harapan selepas lusa tu aku dah terima lah.

Sekali 2 minggu tak sampai2 jugak. Masuk minggu baru aku msg lagi tnya. Katanya stok minggu tu baru aku akan dapat. Item panas, cepat sangat abis. So mintak aku sabar. Kepala hotak kau lah. Memula aku tanya kata ada. Tetiba lepas 2 minggu kata tunggu stok tak sampai2. Kalau aku tak msg tanya? Ko diam jelah. Aku ni dah mcm hapa kejap3 tnya opis ada brg sampai ke tak.

Walaupun begitu aku tetap jaga bahasa aku time sms ngan dia. Aku tnya kenapa masa mula2 dulu cakap ada stok. Skg dh masuk 2 minggu xdpt2 lagi. Then dia boleh reply kata aku tak paham istilah pre order. Pre order hekk kau. Yg ckp barang ada lusa boleh pos tu apa? Suka hati ko je kan tetiba tukar order aku jd pre order. Kalau dari awal ko cakap brg blom ada, kena pre order byr dulu ke hapa aku pahamlah. Ini tak. Ckp stok ada tetiba mcm2 alasan kau bagi. Siap salahkan aku lagi. Mmg cari nahas la kau. 2x dia janji aku barang akan dapat dlm minggu tu. Siap dh up nama aku kat status fb dia yg aku dan beberapa org lagi akan dapat minggu tu. Sekali harammmmm!!!!

At last aku dh letih aku bgtau takpelah. Ko simpan jelah duit tu. Buat belanja sekolah. Aku doakan dia tamat belajar dgn jaya. (budak ni bakal cikgu. Posting sekolah aku esok siap kau!). Dan aku ada segala maklumat pasal dia. Nak buat apa2 senang je.

Mlmnya ada org HQ call aku. Rupanya budak tu dh mintak bantuan talian hayat. Si perempuan hq ni mati2 backing stok payah dapat la apa la. Mintak aku paham keadaan. Barang hot katanya.
Eh hello. Barang hot tu aku paham. Aku bukanlah bangang sangat. Yg aku tak paham adalah kenapa budak tu ckp stok ada tp tetiba lak tgh tunggu stok sampai. Kalau xde ckp la xde. Aku boleh tunggu walau 2 bulan sekalipun. Ini menipu namanya. Sebab ko nak kutip duit org dulukan. Sbb tu ko kata ada stok. Mcm cipan ko meniaga.

Dan rupanya perempuan hq ni pun 2x5 jugak. Janji poyo saya hantar hr ni jugak. Mintak alamat bagai sbb dia nak direct pos tanpa melalui budak sengal tu. Sekali sampai 2 minggu jugak dia punya 'hari ni saya hantar'. Tu pun lps aku dah call byk kali dgn kata2 akhir aku, kalau esok tak dapat saya buat report. Zasss esoknya aku dapat.

Dan itulah kali pertama dan terakhir aku order benda alah yg konon2 tgh hot tu. Puiii!!!
Gile menyesal.

Haa...tulah ceritanya. Moral of the story-jgn beli brg hot. ~dengan seller yg perasan hot!~

Dan sekarang aku tgh mengkaji sesuatu. Harap2 lps ni aku buat keputusan yang bijak.

Opsss....satu lagi, skg ni aku sedang amalkan penyapuan fellina ichloss. Baru seminggu lebih kot. Takleh nk testi lagi sbb aku takde tali ukur dah hilang budak2 ni kerjakan. Nnti2 kalau berjaya buktikan dgn cara lain aku share okeh!

*hailah perempuan ni macam2 kan...

No comments: