Monday, February 23, 2015

Percutian keluarga: Homestay De'Palma Perlis terbaiklah!


Kisah tahun lepas.
Percutian hujung tahun 2014 bersama family k.bharu.
Skg dh Februari 2015. Baru nak cerita. Kau mampu??

Biasanya family vacation ni aku akan plan betul2 time besday aku. Hahahhaa. Padan muka. Sapa suruh aku uruskan.

So tahun ni (read: tahun lepas) plan asal nak drive ke Krabi terpaksa ditunda. Byk lak masalah problemnya. So kita proceed dgn cuti2 utagha je la. mana2 pun boleh. Asal bersama-sama. 



Memula plan nak masuk langkawi. Aku dh siap deposit homestay+transport kat sana.
Tp last minute cancel sbb dorang taknak.
Nak jalan2 perlis katanya. Tak pernah explore perlis pun sebelum ni. Asal sampai perlis je, jeti. Asal jeti je namanya perlis. Oklah. Kali ni kita ronda2 perlis lah ya anak2. Maka deposit langkawi burned. Takpelah takde rejeki namanya.

De'Palma Homestay. 
Memang best homestay ni. tengah bendang. 
Mandangkan semua pun jakun bendang, maka kitaorg semua amat bergembira. Amboi ayat aku.
Nasib baik tak jadi masuk langkawi. Boleh la bermalas malasan menghirup udara nyaman kat sini.
Takdelah terkocoh kacah kan.





Cantik kan.
Kalau dpt rumah mcm ni, alangkah








Pesisir pantai perlis.
Subhanallah...cantik sangat.




Dinner di Jeti Kuala Perlis. Kedai Linda ke apa namanya tu.
Dpt suggestion makan kat sini. Tp hurmmm...bg aku sedap lagi kat Melaka. 
Laksa pun hampeh. Kecewa betul aku. Harapan sgt nak makan laksa kuala perlis yg sedap.







Bfast pagi esoknya...
Heaven. Makanan murah. Udara nyaman. Waaaaa....bestnya life kat sini.
Errr...tp shopping mall takde. Boleh ke idup? :p




Suka betul mokcik ni.








Ini namanya keriangan. Biorlah dia...hahahha
Kenangan besday ke 35 :p



Alang2 dh sampai, singgah je lah.




Belum musim.
Katanya bulan 6 baru anggur2 ni akan masak.
Hurmm...tgk jelah. 



Tah. Aku pun tak paham apa yg pompuan tu cuba lakukan..haha
Pose la sangatttt.


Yg ni dh kena penyakit. Tunggu masa nak dihapuskan aje. Tak menjadi. Kena tanam semula.





Bergayut2. Nasib aku bukan peminat anggur. Kalau tak mesti menggeram je.




Lunch di Anjung Keli.
Ala2 nasi ulam cikgu K. Bharu.
So korang yang dah sampai perlis aku suggestkan pegilah sini. Puas hati.






Mcm2 buah ada. 


Sentiasa full house.
Tp tempat dia besar. So tak risau. Sekejapan dh dpt tempat.



Ikan kelinya terbaikk. Komen juri takde ramot tu.
Boleh kunyah sampai ke tulang terakhir. Sikit tak tinggal. 
Guwe tak makan keli. So no komen. Sure sedap la kot. Tgk dorg makan beria je.


Ini air wajib katanya. Makan sini tak ambik air ni tak sah. Cincau apatah. Pun ku tak minum.
Aku layan air kosong je. 



Pas makan zasss ke Pdg Besar.
Asalnya taknak pun pegi sana. Nak cari ladang tebu. Fefeeling Kuala Lumpur tunggu aku datang.
Skali cari2 punya cari hampeh tak jumpa pun. Kilang gula ada la seketul. Rupanya ladang tebu mmg dh tak wujud kat perlis ni. Dh pindah semuanya ke Thailand. Aaa melepas nak posing2 dlm ladang tebu.

Sbb dh dekat ngan pdg besaq, maka singgah la jugak.


Ayahwan tgh brief kekanak psl motor siam. Sebuk semua suruh ayahwan bacakan plat motor tu.



Bila dh sampai sini dari takde pape nak beli, terus tetiba macam2 yg nak dicarinya.
Layankan jelah..






Aku?
Lepak layan air kelapa je. 
Eh papero murah gile kot kat sini.
Sekotak besar tu baru nambelas. Puas la makan.

Ok, dari padang besaq terus shoot ke loq staq. 
Jomss!

No comments: