Tuesday, February 14, 2012

Keadilan

~aku tatau nak pikir tajuk hapa dah. otak dah letih

tugasan harian masih belum selesai.
sementara tunggu nasi umar masak utk di blend, mari merapu barang sebaris dua.

sejak domenjak ni sangat2 terasa penatnya. bila umar dah pandai macam2, tenaga luar biasa sangat diperlukan.
tak sangka eh. anak 3 letihnya adoiyaa. empat kalu? lima? lapan? *pitam*

nak plak dpt partner yg kaki goyang tunggu segala siap sedia depan mata. choii! hari2 menangis.
sian.

aku dan ciklel alhamdulillah ringan sama dijinjing berat sama dipikul. ececeee...lama tak guna peribahasa dalam ayat.

balik keja...

dinner - ciklel masak, aku suap anak2. kdg2 dorg makan seniri. time penat, baik suap sblm lebih penat.
basuh baju - aku. balik keja humban baju dlm washer, setel!
angkat kain semalam - ciklel. kadang2 kalau rajin sempat, akulah.
jemur - ciklel. lps masak, makan, jemur baju lak.
lipat - aku ( tapi memang taklah kan. sistem bakul diapply) ha ha
iron baju - aku
emir - ciklel setelkan segala buku2, bekal2, beg2 sekolah pagi petang segala. aku tinggal hadap time buat homework.
icha - aku. ciklel just readykan bekal air utk esok, siap2 boh dlm beg.
umar - aku. lps main2, tdo (punya susah sekarang), masak bubur utk bekal esok.
tdokan anak2 berdua - ciklel


amacam?? adil tak? adil tak?? tak adil???? kehkehkeh
takdelah nak kata 100%. kadang2 take turn jugak. tgk pada keadaan masing2.

untunglah sapa2 yg ada bibik. ringan sikit.
sekarang ni pun ciklel asik menyebut je. nak bikbik nak bibik.
tapi aku buat masa sekarang 80% NO!..sekarang yg letihnya fizikal je. bila dah ada bibik nnti risiko utk penat fizikal+mental adalah besar, maka toksahlah cari pasal. selagi daya, mana termampu redah jelah ko lakibini.




ehemmm...survey tak menahan. mcmkan harvey norman buat delivery ke melaka. cheh!
(skema ok jalan bawak beg. tp dari hidup tak tenang tinggal lam keta, baik hangkott)



oh bubur umar dah masak. dah, pegi blend. simpan dalam fridge.
tido.

kbai.

No comments: