Wednesday, August 29, 2012

Raya Saya 2012


Macam aku dah ckp sebelum ni

Raya macam tahun lepas gak.

Melaka dulu pastu baru balik kb.

Aku ok je. Pedehall.

Tak kesah mana2 dulu pun. Asal bersama anak suami terkasih. auww!

Oleh kerana Khamis aku sekolah lagi maka jumaat petang baru blh balik jasin. Mana taknya kain baju, rumah tangga semua belum berkemas. Tambah ngan order carrot cake 9bijik. Boleh terlucut kain makenchek.

Menu rumah mertua aku memang dipatternkan. Kau mampu nak ubah2??

1. Rendang ayam kg




2. Rendang daging+segala toknenek isi dlm


3. Kuah kacang

4. Kuah lodeh

Dan Opkosssss

5. Ketupat made by bibik ngan kakak ipar. Aku tukang isi berasnya sudehhh.


 








Dannnnnn

signature menu mak mertua daku.....

Rendang maman ayam kampung.



Kalau kat kelantan maman ni buat jeruk je. Tapi kat sini kemain sedap meratah bagai. Dan aku adalah hnya mampu memandang.

Rumah mertua aku ni memang tradisinya jadi tempat kunjungan kaum kerabat. Maka kami adik beradik ipar duai memang tak kemana. Tunggu je serbuan gerombol demi gerombol. Memang tersangat meriah. Letih pun ya.

Nak snappo pun tak nyempat. yg ada gamba salam menyalam pagi tu je.






emir dah pandai salam raya. terus sebak mak ko dengar anak beria mintak mahap, doakan result best dalam periksa akhir tahun...haha






bersama photographer of the day.
kalau gambar blur sila salahkan beliau. 




sempat celebrate birthday atuk, kakak nurul dan aqeela. 
HAPPY BIRTHDAY!!




si bujang ni songkoknya tertinggal. seb baik ada kopiah spare. kopiah pun kopiah la anakk!











baru bangun tido. orang lain dah siap pusing satu kampung posing2 bagai...




ni sapa yang 4 tahun sapa yang 5 tahun ni????








kejam giler gamba ngan makayah takde tapi kemain berpasang pasangan. kuikuikui



behind the scene



percubaan utk babak ziarah menziarahi. Iols kan drama! harharhar.


last but not least.....



hadaplah gambar2 makenchek dan pakenchek dikala anak2 tak kuasa nak layan.
la la la





panas terik woii



ciklel tak menahan nk lomantik2.





auwww....kahkahkah...








tuan tanah. sekian.




tengok gamba2 ni baru perasan sepagi raya tu aku pakai kain senget!
patutnya zip belakang. sekali kelam kelibut siapkan askar2 kombat, kain seniri salah pasang. ayuh gelakkan diri sendiri.
sebbaik kainnya pesen gini, so takdelah obvious benar. kalau tak mau aku delete semua gamba raya melaka ni karang. kahkahkah





ok, bulan2 depan sambung raya kelantan lak.
tata!



Posted via Blogaway

No comments: