Thursday, December 26, 2013

Azam

Selalunya bila dh ujung2 tahun nak ke tahun baru sana sini post pasal azam.
Dan aku plak tak penahnya nak tepek azam kat sini.
Eh tahtah azam pun aku tak penah tanam. 
Follow the flow katenye...hihihi
So aku tak sure if azam aku setiap tahun tu tercapai ke tidak.

*azam utk jadi hambaNya, isteri, anak, mak, adik, kakak, sedara yang lebih baik dari tahun2 sebelumnya tu opkos ada la kan..dah kalau itupun takde mmg zero la nilai hidup aku.


Oleh kerana cuti sekolah tahun ni mengundang satu malapetaka kecil bagi aku,
Maka 
untuk pertama kalinya dalam hidup aku ada azam untuk diwar2kan. 

KURANGKAN BERAT BADAN!!


Satu tahun ni usaha aku nak buang 3kg nampknya tak berjaya.
Turun kejap pastu naik balik. Stress okeh!
Lagi2 dlm cuti ni gaya makan aku dah macam menakutkan.
Otak cuba nak control
Tapi tangan lajuuu je menyuap.
Sudahnya jangankan nak kurang yg 3kelo tu, bertambah 2kelo ada! 
Arghhhh...tidak.....tidak....tidak....ini tidak boleh dibiarkan!

Exercise jauh sekali
Nama nak pegi park jogging jauh sekali.
Sebulan dapat sekali dah cukup baik.
Membizi je.
Harapkan kat sekolah jelah naik turun tangga.


Maka
Bila dipropose pd ciklel
Hajat bini nak exercise kat rumah
Terus dia setuju
Atas reason 
nak seisi rumah sihat
atau sbb bini dh membulat aku tak tahu lak
Yang pasti dia setuju sbb dia pun boleh join sama 
Sejak2 dah tak boleh aktif sbb lutut asik2 tangguh nak buat ACL
Dia pun aku tgk apa kurangnya.
Melantak tak hingat.
Exercise nan hado.
Kalau dulu lutut sihat aktif bukan main.
Skg nak swimming pun kena pakai knee support.
Sian.

So cadangan aku ni kiranya tepat pada masanya la kan.
Cuma skg kena survey2 lagi.
Sbb benda alah ni byk jenisnya.
Takut terbeli yg ada function sesaja tak perlu.
Sesia je kang kena keluarkan extra budget.

Aku perlu yg basic je. 
Takyah la nak advance sangat.
Bukan nak beria sgt pun kan.

So setakat ni yg ada dlm list




Blom sempat pegi belek kt kedai lagi.
Harap2 by Jan dah boleh mula projek aku ni.

Mana tahan hoi. 
Baju keja semua dah sendat,
*menangis*


No comments: