Tuesday, October 19, 2010

Jatuh cinta

sekarang ni kalau ada yang tanya pembelian yg paling puas hati dlm idup, aku akan jawab
kitchen gadget. ya! toksah nak senyum2 kambing kat aku. betul..aku jatuh cinta pada segala kitchen appliance itu oh!

tak tahu sejak bila aku begitu obses pada permainan di dapur. suka pada semua sesi bereksperimen syok sendiri aku itu. sungguh!




hari ni baru rasmikan benda alah ni dan betul2 buat aku bersemangat nak buat donut hari2. bahahah. betul wehh..takyah ko nak berpeluh2 menguli bagai, humban jer segala dlm tu, tup2 dah jd doh. ohhh..bahagia!
(gamba 'big apple' versi aku akan diupdate kendian. dlm tepon lg lum trnsfr)

lps ni misi bereksperiment dgn sosej roll yg kekdahnya nampak sangat mudah. :)

**satu masalah aku lately, tiap kali tgk resepi2 yg bersepah kat mana2 aku jadi dan2 tu jugak nak try. padahal dlm sedar aku tahu segala makanan yg akan aku buat tu takde pemangsa yang aktif yang akan menyerang sehingga abis. :(


kesayangan yg ni pun bes. harga kat uk jauh sangat bezanya dgn harga mesia. cepat2 mari ramai2 beli! semua lengkap. ada blender, ada mixer, ada food processor, juice maker. nahh apa lagi korang nak??




haa..yg ni tak penah guna. penah try masa kawen chik dulu tp kejadian coklat tak mo melt sbb salah teknik membantutkan. sampai sekarang blom ada seru utk mencoklatkan apa2 walaupun teknik cair coklat dah tahap master..heheh



owh ini sangatlah awesome. suka..suka..sukaa...


dahla, nnti ada yg menyampah tgk. bkn nak show off apa (takde maknanya pun, sbb kebnykannya aku dapat dgn harga yang sangggaaaaaaaaaatttttttt murah. so takyah la nak kata aku nak tunjuk barang mahal2 kat blog).

insyaAllah selagi ada rasa cinta pada kitchen xperiment, aku akan berusaha memajukan diri. demi impian dan misi pencen aku..kahkahkah.

No comments: