Thursday, November 11, 2010

eh eh..betul ker??

fuhh bangga babe, tak penah terpikir nak belajar buat benda alah ni, sbb takde la suka benar makannya...

kerja2 membina puff ni berlaku masa balik cuti hari tu. sebenarnya kakak terkasih aku tu dah pegi belajar buat puff ni. maka bila aku balik tu, aku memaksa beliau menurunkan ilmunya. hasilnya beginilah...



oyehh kejayaan..kejayaan..!


chik kata aku beli cream puff ni kat wakaf che yeh. hah, nampak sgt dia nak memuji puff aku sebenarnya. tapi aku paham, sbg adik yg sentiasa berlagak sombong dgn aku, aku sentiasa ambik kejian dia sebagai pujian..bahahahaha


edisi kedua aku buat last week. tp fillingnya bukan lg custard tp aku bantai boh cream cheese. wahh suntikan mewah di situ! kahkahkah
*sedap jugak, at least bg aku la yg mmg obses dgn cheese.


hah ni dia rupanya!



sebenarnya cheese tu utk topping red velvet cake yg aku buat hari sblm balik kb tu. tp naiknya tak cantik. maka kek itu ku bawak balik kg dan topping cheesenya ku humban dlm peti dulu untuk percubaan kali ke dua nnti (sampai skg blom smpai seru nak bervelvet cake lagi..ohmalas!)


*red velvet cake yg tak jadi Oooo.....mana gambar kau??

oh ini dia...







overbeaten! heheh..


rasa sudah ada cuma rupa tak semenggah...emmm....bila ohrajin! nak kembali neh??

nnti hasilnya biarlah jadi sebegini..


yumm..yummm! cream cheese frosting..aduhh nyaman sungguh tekak..





ah laparnya tgk nasi belauk ni..antara kerinduan kg halaman.. :(



pemulangan ke kg halaman kali ini juga membuatkan ku berjaya mendapatkan ini! huh kecoh, dapat beli pengukus pun nak heboh..bahahha



lps ni bolehla mak bersteam dgn pelbagai masakan..cehkonon!


okbye!

No comments: