Friday, December 17, 2010

Penin weh!

assalamualaikum.

serius. penin. confused.
tak tahu keputusan yg perlu diambil. perlukan mesin pelerai masalah sekarang juga!

argh tulunn!! apa perlu aku buat? ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la ha la la

cis, tak membantu..

ok, ceritanya.

ni kali ke 4 aku apply sambun blaja. baiklah, 3 terdahulu dah selamat direjek atas pelbagai sebab musabab.

mengikut perjanjian, bila chenta dah abis blaja, balik mesia giliran aku plak yg akan berperah keringat dan otak yg makin membeku ni. fine!

awal tahun lps, apply utm sekali lg utk full time sbb bajet dpt scolar kpm utk sambung blaja. itu pun mcm2 usaha aku buat supaya aku takyah nak hantar segala mak nenek doc sbb dah pernah dpt tawaran seblm ke uk dulu. so lps berding dong ding dong maka aku hanya perlu email sahaja utk reapply dan tukar mode dr part time pd full time. (hahaha terer gak!).
~dan yang penting takyah byr duit proses 20 hengget. haha gile kede'ed!

sampai masa dpt tawaran dr utm, full time course kesayangan (maths tercinta lah!), kpm lak yg buat hal. kalau dah 42 ketul yg tersangat bertuah jer dr seluruh pelosok cikgu yg berangan nak sambung belajar tp dapat gaji penuh, maka nah kau, pegi main jauh2! langsung tak layak. dah la muda belia!
(42 termasuk phd yer rakan2! unjuran yg giler! meskin sgt ke??)


ok, saya redho sbb masih muda bergetah.

eh tah lah. apa kritirea (betul ke aku eja nih??) cikgu2 yg terpilih tersangat bertuah itu. takpelah tuan pemilih. saya redho atas ketidaklayakan saya ini..

maka terpaksalah rejek utm full time tu plak. kalau nak ambik cuti belajar jgk, takde gaji sapa yg nak tanggung makan minum mak? ceh makan minum jer tahu..
mak bukan orang kaya nak..harta takde, sawah ladang takde...mak cuma ada kamu jer...


lps tu aku apply plak ukm part time utk intake dec. oleh kerna xde maths part time maka terpaksalah pilih mana2 course available yg berkenaan dgn dunia aku ni saja. redho je lah.

dan sekarang ni dah dapat surat ukm part time psikologi pendidikan. ya, psikologi......gulp!

dan ceritanya, tulah masalahnya sekarang!! arghhhh.....

bukan masalah course tp masalah nak pegi ke tak....


isu :

1. larat kah aku bila perut dah besar nanti?? sekarang ni pun mcm terhegeh hegeh buat keja.
~ oh ya, aku pregnant! :) perut baru buncit skit, blom layak press conf. :)

2. larat kah aku nak ulang alik melaka-bangi every week?

3. macamana kalau chenta plak kena sambung blaja dalam masa terdekat ni?? takkan br 2-3 semester tetiba nak tangguh sampai 3-4 tahun? u mak bapak ko ker??


siyess! penin..

kalau ikut aku memang nak tersangat nak blaja lagi. dah lama tangguh sampai beranak pinak dan akan berpinak pinak lagi..

sebenarnya isu 1-2 tu xde hal sangat pun. semuanya bersifat sementara. perlu minum tongkat ali banyak2 utk jd kuat dan bertahan. eh lain mcm jer..hikhik

masalahnya yang nomor 3 tu...tah! tah! tah! entahhhh!!!

oklah,

mungkin aku dah ditakdirkan utk berijazah sahaja. atau mungkin takdirnya aku bermaster bila umo dah 40+. mungkin...


dahlah, aku nak sambung berpikir. mana tahu dapat ilham.

bye!





3 comments:

Norain Nizar said...

wah congrates! pregnant rupenye..patut la cam berisi skit bdn..heheh..
bagus btul la cik nina nak sambung blaja..caiyok2!

sitinorafizah said...

kritirea .. kriteria

NinaDiana said...

ain, bukan berisi sikit, berisi banyakkkk! huhuuu..

owh ye, trima kashih pn jijah ku! hahhah.