Tuesday, January 22, 2013

Rasa nak menangis

Terharu dengan diri sendiri.
Biasa kalau bawak bekal pizza ke sekolah mesti belen2 pizza order mlmnya.

Tapi hari ni pizza tangan sendiri buat wehhh
Bangga seyhhhh
Hahahahhaaa
Mode teruja dgn pencapaian baru

Sebelum ni tak penah pun try buat pizza. Asik2lah roti sosej je. Anak2 aku ni peminat no1 roti sosej. Maka asal nak meroti je mesti roti sosej yg paling tinggi dpt vote. Tak terpikir nak buat pizza. Padahal pizza salah satu fav emir. Tp icha tak suka sangat. Tekak kg anak dara aku nih.

Senang je sebenarnya. Aku amik resepi dari reena's online. Katanya resepi CMG.
Semua bahan kasi humban dlm BM. Tekan menu doh. Tunggu 1.5j siapp!!

Bakar sekejap base dia. Pastu bubuhla apa ko nak boh. Masuk oven lagi sekali. Setel.

Resepi nnti aku bukak laptop nnti aku update semula. Skg pakai phone malas aku nak menaip.

Sedap wehhh. Plus sangat jimat. Satu adunan dpt 2 bijik. Aku agak2 modal dlm 10 hengget je. Wah sangat berbaloi.

Emir makan berkeping2 mlmnya. Pagi tadi bekalkan dia 3 slice. Puas hati.

*sebenarnya mlm td ciklel berhempas pulas buatkan fish n chips jugak. Tapi tak laku. Dia je yg mentekedarah sorang2. Aku ngan anak2 telan pizza. Hahaaa. Sorry uols!



2 comments:

OmbakBaik said...

baru plan nak g makan piza ptg ni..adehh akak lak uplod gamba pizaa..terlior lagi ler neok makanan kat blog..haishhh..
syok ekk ade bread maker..aritu saya buat pizza sendri tak jadik base nye..hukhukhuk

NinaDiana said...

hehe...meh meh terlior. rajin kalu, masuk dapur. malas kalu, pizza hut ada.

akak pakai BM senang. kalau nak uli tangan bagai, harus pikir 10x gak.
takpe, xjadi sekali cuba lagi. 5kali tak jadi baru give up. hihi