Saturday, September 13, 2014

Mari Melawat Melaka 2014

Tahun ni adalah tahun kesebelas aku jd cikgu.
Pecaya tak selama ni aku tak penah follow mana2 rombongan sekolah.
Tahla.
Memang aku tak berapa nak minat dan nmpknya orang pun takde ajak aku. Hahaa
Elok sgt la tu kan.
Yala. Aku tak berapa yakin nak jaga anak orang reramai ni. Takut kang ada yg ilang ke sesat ke cedera ke mampus mokcik nak menjawab. Heyy toksah cari pasal la. bebudak ni kalau dh ramai2 bukan boleh percaya. Kejap org tu nak pegi toilet. Kejap kang org ni nak beli air. Dgn kes2 culik skg ni makin menjadi2, hishh. Aku tabikla dkt cikgu2 yg rajin sgt bwk budak2 keluar. Yg dekat ok lagi. ni yg jauh2. Huhu mintak ampun la. aku taknak ikutttt.

Tapikan minggu lepas aku tatau tah macamana nama aku boleh naik untuk jd guru pengiring lawatan budak2 ni. Sempena UPSR la. Kaedah terbaik nak kurangkan bilangan murid kat sekolah, bawaklah yg tak berkaitan keluar. So kali ni budak Tahun 4. Dah cuba mengelak tp terkena jugak. padan muka aku.
Nasib baik lawatannya sekitar Melaka je. Lega mokcik.


Hari kejadian tu, Tahun 4 skolah budak ni cuti. So terpaksa hangkut skali. 



Tetiba dia sorg je yg menyemat.
Suruh pakai baju sukan taknak.



Nasib baik ada geng kepala ok.


Excited bebudak ni. padahal bukan first time kot memasing. Yala ngan kawan2 ni lain macam skit kan feel dia.



Cantik sgt sg. melaka time ni. Penuh ngan bendera sana sini.





Kena paksa join. Kalau tak asik berkepit je..


Aku rasa geng ni je yg terlebih havoc kot. Sbb cikgu dia pun kepala senget.
Tgk bot lain mcm skema je. Nak diri amik gambar pun takleh agaknya. Kihkihkih.
Yg sini siap posing depan bot cikgu ambikkan gambar. Dah tu masing2 bwk kamera tp dok snap gambar bangunan la, gambar bot sebelah la.
Meh sini cikgu ambikkan gambar korang. Berdiri kat depan sana. Wahhh masing2 berebut take turn.






Cantik background sini. 


Masuk muzium kastam. terserempak ngan patung 18sx. Brg rampasan kastam katanya.
Dr indon. Tp mmg xboleh blah ah patung2 ni. Pastu sebesar2 ruang dia display dlm ni. Malu budak2 tgk..yg baring tu tetek sebelah sana dah tersentil keluar. Sapalah punya keja ni.



Pastu naik menara ni plak.
Mak aihhh kemain ramai kanak2 sekolah. Mmg hari melawat melaka semelaka ke hapa ni?



Gambar mcm 360 kan (motip? Krik krik krik)
Sumpah aku dh delete apps 360 lama dah. Menyampah punya pasal.
Ko dah kenapa legam sangat ni abang? Tula berjemur lagi kat padang hoki panas2. Dah xbg main nak main gak. Lantokkklah.



Cantik betul bandar melaka dr atas ni. Terkagum2 aku..


Ha kauuu. Dah mcm pelarian kat menara ni.
Sesak gile. Pelancong yang dtg time ni mesti trauma. Kahkahkah



Pastu singgah jap masjid selat. Makan kepsi. 
Ko hade? pegi masjid makan kepsi..yalah, baru pukul 12 kot. Takkan nak zohor dah kan.
Motip sbnarnya sbb ada budak yg tak penah sampai masjid selat ni. Masjid atas air katanya. 
So marilah kita melawat masjid sambil mengisi perut.
Kepsi buat delivery khas. Rezeki dia sbb mcd dah kena boikot. 

Ok tu je nak cite.
Ngantuk tahap xleh celik dah ni.
Tata.




1 comment:

Makcik Anak 3 said...

rombongan cik keya ek..heeee