Tuesday, September 9, 2014

Resepi : Choc Marble Cake

Hari tu tekak teringin sangat nak makan marble cake.
Pukul 10.30 malam dah kot.
Choii betul. Dah memalam tak lena tido. (Padahallll...kihkih)

Esoknya pepagi lagi aku dh sauk apron.
Oh ya. Ahad punya kejadian la ni. 
Cari-cari resepi terbekenan ngan yang ini. 
Dari blog arohamizwa kot. 

Hasilnya sangat mabeless.
Lembut dan sedap gile tekak aku cakap. Amboih apekess puji kek sendiri ni? Kahkah

Sebelum resepi ni aku campak tah ke mana, adalah baik aku copy kat sini.

Marble Soft Chocolate Marble Cake (MSCMC-perghh kemain panjang nama ko!)


Bahan A
250g butter (aku pakai anchor unsalted)
100g gula halus
1/2 tsp garam
5 biji kuning telur
1 tbsp susu sejat
1tspesen vanilla
200g tepung gandum
1tsp baking powder

Bahan B
5 biji putih telur
100g gula halus

Bahan C
1tbsp serbuk koko
1 tbsp susu sejat
1tbsp choc emulco

Kekdah:
1. Pukul butter+gula+garam hingga kembang dan gebu.
2. Masukkan kuning telur satu per sat. Pukul hingga sebati.
3. Masuk susu sejat dan esen vanilla. Pukul lagi hingga sebati.
4. Masuk tepung yg diayak bersama baking powder. Kaup balik hingga sebati. Ketepikan
5. Pukul Bahan B (putih telur+gula) hingga kembang dan kental. 
6. Kaup balik ke dalam adunan tepung td.
7. Bahagikan adunan kepada 2. Satu adunan campurkan dgn bahan C.
8. Sudukan batter tu selang seli. Pastu marblekan dia pakai hujung pisau ke lidi satay ke. 
9. Bakar mcm biasa.



Kelam betul gambar aku ni. Pakai filter apatah kat instagram.
Dulikkk ahh. Yg penting sedapp!

Tata.








No comments: