Saturday, November 15, 2014

Kakak's Graduation Day

Kejadian Sabtu lepas.
Sabtu ni baru cerita.


Cic's Voices of Tomorrow & Graduation Day
Auditorium Seri Negeri




Tema gold.
Tapi mmy ngan kakak je yg follow tema nmpaknya.
Boys mmg kelaut.
Susah kot nak cr baju gold utk boys.
So takyah nak pening kepala. Pakai je apa ada.





Sesampai je teacher dh bawak masuk bilik tukar uniform utk koir. 
Hailah. Penat je pakai cecantik td. 
Mcm last 2 years, ada sesi fotografi sblm masuk dewan. So berbaloi la siap2 kat rumah.




Lagu Anak Rusa Nani. Video aku dah upload kat utube.








Lagu Kain Pelikat.
Jadi Solo. Last2 kain tercabut. Hahaa.



Yg sbnrnya aku agak panas hati hari tu.
Bajet time terima sijil ni budak pakai baju yg datang awal td. Rupanya dorang tak sempat nak tukar baju. Dah tu 3 performance 3 baju. Mana nak sempat kan. Dh la kekanak ramai.
Yg aku geramnya tudung sikakak ni. 
Tudung ni sebenarnya dh lama aku 'hilangkan'. Sebabnya dh tak muat. Muka tembam. Tudung kecik. Padahal size paling besar kot. Tgk lah dia pakai cemana. Puas aku suruh dia tarik ke blkg. Sudahnya tetappplaaaa tutup dahi.
Dah la kaler pun bertukar. Eiiiii bila ingat balik mmg urghhh geramnyeeeeee.
Tak paham betul kenapa tudung tu boleh jd kelabu asap. Aku tgk budak lain punya tudung ok je. 
Mungkin sbb aku campur je tudung tu masa basuh ngan baju2 lain. Nama nak asing2 kan, mahap jelah. Mak tak sempat nak.
Sbb tula aku sorok tudung tu. dah lama pakaikan dia tudung2 lain pegi skolah. Tapi bila time concert ni katanya nak jugak tudung uniform. Teacher suruh pakai jugak.
Ko tahulah bebudak ni. Bila cikgu dh suruh tu mmg tak boleh nak derhaka dah.
Nak tak nak terpaksa la aku korek balik. Hati mmg panas je tgk tudung tu. tp kata teacher, kejap je pakai nya. Utk koir je. Sekali ha kau. Sampai kesudah dgn tudung tu. stress betul.




Aku rasa cic ni kena cari designer tudung lain la. dah 2 thn aku complaint. Tudung tak best.
Dulu material betul2 out. Langsung xleh nak pakai.
Yg ni plak kecik sgt. Inner pun ketat. Buatla yg soft awning tu. pastu ko nak tepek logo cic tepek lah. 






Lagu Maulaya.
Muslimah sangat okeh.


Alhamdulillah...3 tahun di cic byk benda yg kakak dapat. 
Terima kasih semua cikgu. Terima kasih didik Mawar ilmu dunia dan akhirat.
Cic mmg best. Tapi yuran jgn mahal sangat boleh? Huhu
Next year umar punya turn. Lagi tinggi monthly feesnya. Apa nak buat. Terpaksala hadap.
Kindy skg dh jd bisnes. Bersedialah makbapak dgn duit berkepuk kepuk kalau nak anak dpt foundation yg bagus. Hurmmm...dah tu nak kata apa lagi.






Teachers. Muda2 lagi semuanya...




Family photo. Sendiri ambikla ini kali..


Ok tu je ceritanya.
Tata.












No comments: