Tuesday, November 25, 2014

Resepi : Pisang Goreng Cheese

Dah lama teringin nak buat pisang cheese ni.
Hari tu pegi Bandung pun tak sempat nak mencari.
Ada je stall kat luar2 outlet tu, tapi sanggup ke nak beli?
Memang tak ah.
Yang mcm kiosk tu xde plak. Hurmmm tak dpt la nak merasa.

Takpelah.
Kita buat jelah sendiri. Bukan susah pun.



Pisang tanduk goreng mcm biasa je.
Aku pakai tepung goreng pisang adami ke apa tu. malas nak bancuh sendiri.
Ok la not bad.

Pastu cairkan 2sb butter 
Campur dgn 2sb susu pekat. Sebatikan.
Tuang atas pisang panas tadi.
Parut cheddar cheese direct atas pisang goreng.
Yg aku ni xde cheddar. Belasah je mozarella. Hahaa

Perghh terima kasih kepada pencipta menu.
Lelemak menari2 riang menerjah kerongkong.
Sorga utk pencinta cheese.
Macam saiyaaaa.

Ada harapan naik sekolah nnti baju keja semua sempit.
Aaaaaa....takuittt!





3 comments:

Makcik Anak 3 said...

tepung goreng pisang adabi..hehe.. wangi je bau nyer kan....buat sendiri lagi puas makan...klu beli..rm rm rm ...hheee

NinaDiana said...

Bukan adabi. Tapi adami..hehehe. Tetiba mcm nak sama lak namanya kan. Sesuatu sangat. Hehe
Tula, kalau beli memang terjilat2 la nmpaknya..buat sendiri silala makan sampai muntah.

Emy Omar said...

Kalau pegi Bandung pun tak berani try yang stall tepi jalan tapi mujur masa pegi makan Kampung Daun jumpe Pisang Cheese ni.Nak kena cari juga tepung pisang goreng ADAMI ni..