Sunday, November 23, 2014

Port luck terakhir 2014.

Salah satu aktiviti menggembirakan di sekolah haruslah makan2 kan.
Port luck katanya.
Setiap kali port luck akan keluarla senarai sapa willing to bwk apa dan apa.
Biasanya menu nasi putih dan lauk pauk.
So masing2 akan tulis dlm senarai menu tu. dan biasanya aku antara org yg tak tulis.
Sbb aku stok yg tak boleh plan2. Nnti bila dh esok hari kejadiannya, baru idea mendatang.
Dan mcm biasa dorg akan letak harapan yg tinggi utk aku bawak dessert.
Elok sgtla tu. 



Gambar makanan tak ada. Lupa bila dh pandang mcm2 lauk.
Tp aku ni bukan pesen makan nasi mana. So just ambik pun lite2 je.
Kenyang jugak. 
Yg seronok sbnrnya bukan makan tu sendiri. Tp suasana.
Seronok. Happening. Gembira.
Eh bukan sama ke semua. Hahahaa


Kalau bab bergambar mmg akulah ratunya.
Sbb aku memegang title photog tetap dan berpencen. Segala event sekolah mmg keja akulah untuk rakam momen. Pergh dgr mcm bagus je. Padahal pakai pun camera ipad je. Kahkahkah
Sbnrnya mls giler nak angkut gf. Tambah lagi aku bukan reti sgt nak setting manual camera tu. kalau pakai pun takat auto je. Baik aku snap pakai ipad. Senang. Terus upload kat fb sekolah. Setel.
Kadang rasa nyesal gile beli gf. Harga lak bukan sesikit. Last2 terperuk mcm tu je. Jarang sgtlah guna. Satu lagi pembaziran dikesan. 




Yg dorang ni plak, kalau aku tak kecohkan bergambar, semua malu2 kucin.
Pdahal semua pun sawan kamera. Nasib kakmek ni muka tembok. Dgn semorang aku masuk je. Takde nak pilih2 kawan. Sapa ada kawasan kejadian, aku panggil. Taknak kalu, aku tarik. 
Dan yg jd mangsa tukang snap haruslah cikgu lelaki. Aku tak kira tua muda. Asal nampak tangan ko kosong xde keja, aku hulur je ipad nah sila ambik gambar kitaorg. Padan muka. Hahahaha.




Sampai 3 ketul gambar ni. Ko dh kenapa??



Taraaaaa...
Ni sumbangan aku. Waffle icecream+choc drizzle.
Bancuh siap2 batter kat rumah. Mmg antara menu yg laku keras. Sapa nak sila buat sendiri.
happening sangat. Sampai brother guard 2x masuk ambik waffle ni. Sedap letteww! Hiks



Satu yg paling aku suka sekolah sini, cikgu, pentadbir, staf pejabat, makcik pakcik cleaner, guard, ppm semua ok. Boleh masuk je. Takde nak asing2, geng kau geng aku. Harmoni je.
Yg busuk dua tiga kerat tu ada la. tp apadehal. Ko nak menyombong ko punya psl. Takde sikit terkesan pun kat org lain. 










Kenangan terakhir dgn 2 org kekakak yg akan berpindah.
Sedih sgt. :'(


Selamat bertugas di tempat baru kak faizah dan kak anizah.
Terima kasih atas persahabatan yg terjalin.
Terima kasih atas tunjuk ajar.
Terima kasih atas kata2 semangat.
Terima kasih atas segalanya.
Memori bersama akan tersemat hingga akhir hayat.


Okbai.

2 comments:

Makcik Anak 3 said...

meriah ticer ticer semua...hhehee..

Anonymous said...

Kesepakatan tu yang penting dalam bekerja sebagai satu pasukan di sekolah.Kat sekolah saya pun sama..selalu buat potluck.Nak kata semua bersatu hati tu tipu la ada juga seketul dua tu yang ikut angin sendiri tapi apa ada hal kan..yang penting happy