Saturday, June 18, 2011

Mei


: n3 ni stok basi patut publish bulan lepas tapi langsung lupa lantas hujung june baru hegeh2 nak keluar..

*************************


salam.

lama aku tak hadap blog ni adalah kerna MALAS!


oklah, aku nak cerita pasal bulan paling meriah bg aku.

Mei adalah bulan pelbagai perayaan bagi aku.
1. Hari Buruh (nk menambahkan list)
2. Hari Ibu
3. Hari Guru
4. Hari Belia
5. Bday Emir (aku memang terlibat ya!)
6. Anniversary
7. Hari Jururawat


selalunya aku seronok bercampur jeles bila baca psl event2 yg korang celebrate pegi sana sini makan situ sini, pastu dapat lak adiah itu ini...sangat best korang eh!

sedangkan aku? penah baca cerita aku pegi sambut sana sini, dapat adiah itu ini?? nan adooo....
seingat aku masa bercinta dulu ada la kot. dapat present bes2 time besday. celebrate la jugak kiranya...

bila dah kawen, dah tak merasa dapat adiah time besday ke, anniversary ke, hapa ke...jangan kata nak suprise ke hapa, yang direct depan mata pun zero!
isk isk sedih kan?

ada la kot celebrate sekali dua tapi macam tak meninggalkan kesan sebab masa aku menulis ni aku tak ingat pun bagaimana rupa sambutan yg penah kitaorg buat utk hari2 tersebut :(

bila aku bg hint, time tu je ciklel mcm berminat ~ a ah ek. nk pegi mana yer?
lepas tu dia buat tak ingat jer (oh ok, dia memang tak ingat!)...sedih aku!


memula dulu ada la jugak aku terasa kecik ati, rasa tidak disayangi..cewah!
alah, biasalah perempuan materialistik. bila tak dapat adiah jer, sedih. tapi aku takde lah nak merajuk ke apa. redho jer. tp dalam redho tu aku merajuk la sengsorang. sebabnya, aku pun tak penah nak bg dia adiah! bahahahahha.....

kekadang terbit persoalan2 begini.
dia tak sayang aku ke? eh, sengkek sangat ke laki aku?
*nak gi nangis jap*

*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*ok, dah lap ayer mata.




oh ya,
aku rasa aku tahu kenapa...aku tahu kenapaaaaaaaaa........!!

dari mula kawen sampai sekarang, dia sangat suka bagi adiah in advance! ya in advance....*menggosok2 mata kesedaran*

patutla bila masa sudah time, takde adiah punn....jenuh aku tunggu sambil buat2 lupa yg adiah sudah aku dapat, sudah aku lunyaikan.. T_T

ya, itulah yg terjadi selama 8 tahun ni. aku tak penah merasa adiah suprise di hari jadi atau anniversary malah hari guru, hari buruh dan sebagainya. sebabnya

1. apa yg dia nak belikan harus mendapat persetujuan aku dulu..karang aku tak berkenan, membazir! so mana nak datang suprise nya?
2. bila aku mengidam apa2, tak boleh tunggu hari kejadian lagi. harus disegerakan permintaan si isteri...maka, dia yg beria2. maka terjadilah hadiah sebulan/dua bulan lebih awal...(eh bukan aku yg tak sabar, dia sebenarnya yg tak sabar lelebih! haha)

tapiii.......jangan ngegada ngidam handbag! haram dia nak belikan.... :(


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


ok, ni adiah sempena bulan Mei yang penuh meriah.


terima kasih cinta!!









dannnn......









 ok, takpe...u tak nak belikan, i beli sendiri.......


adiah utk diri sendiriiiiiiii.. :))

terima kasih diri!

No comments: