Monday, July 18, 2011

Petua Cepat Kurus Lepas Bersalin

Hehe...tajuk kemain konpiden.
Yalah, agenda kedua terpenting katanya lepas luka dah baik.

Semalam dok gugel psl petua2 kurus ni. Mcm2lah kekdahnya. Tp mcm menyusahkan jer. Petua nenek2 haruslah langsung xleh nak ikut..huehuehue

Alah, sblm ni pun xde petua apa pun dipakainya. Blasah jer. Pantang pun koboi2 jer. Almaklumlah, misi yg jg akak pun nenek rockkk.
tu yg pelik tu. pantang takde la sangat, alih2 jer dah kurus...muahahahahha...(cess berlagak giler!)


tapi kali ni macaammmm....adehhh risaunyer!

apa yang akak amalkan:

1. Bertungku patlima kali sehari. - ni pun sebab sakit urat situ sini tak abis2 lg.
2. Berbengkung - 1st wk je rajin pagi/mlm. Now mlm sahaja yg rajin. Eh dah 3 mlm tak berbungkus kan??
3. Makan nasi sehari sekali. Tengahari sahaja. Pagi dan petang minum milo jd sihat dan kuat.
4. Fully bf.

Berat before bersalin hr tu 71kg.

Day 2 - 64kg.
Day 7 - 63kg.
Day 14 - 60kg

wahhh takutnya!!!
10 kelo lagi tuuu...

usaha..usaha..usahaa.....


**camana nak kasi kecut muka ngan peha ni weyyy??? ada petua?

2 comments:

Lily said...

sure akak dapat kurus balik ni...lg2 dgn 3 askar skrang ni..petua yg sy teringin sgt nak amalkan n04..fully bf..masa ajiq tu x dpt...ilmu pun x ada..bila susu sket..cepat jer bg botol...

EmirAlisa said...

tu lah. harap2nya. dulu2 tak takut sgt, kali ni tetiba seriau lak...al maklumlah, dah makin tua ni risau lelemak degil yg byk..huhuu