Friday, April 18, 2014

Review: Sarapan di Kota Bharu

Member2 selalu tanya mana makan best kat kota bharu.
Jawapannya: tah la. Aku pun tak tahu.
Hahahha
Sian korang dpt member kelate mcm aku. Aptb.

Kalau korang tanya aku psl jln lagi fail. Psl kat mana satu2 tempat tu. haram aku tatau.
Ciklel lagi terar dari aku kot.
Yang aku tahu tempat2 biasa aku pegi je.
Lain2 sorry. Sila bukak waze.

Tapi boleh la kalau nak citer sikit mana nak cari makan kalau korang sampai kb.
Ni yg biasa aku pegi la ek.

Sarapan:
Banyakkkkkkkkkk
Kb ni pagi2 ko takyah risau.
Banyak kedai2, gerai2 yg jual sarapan. Menu, juling mata ko nak memilih.
Kalau pegi pasar, area makanan pagi tu, lagi gile. Semua ko rasa nak. Pilih je.
Tp aku jarang pegi pasar. Lagi pulak aku ni tak berapa suka makan kuih.
Tp kalau cekmekmolek, aku pantang nampak. Sini takde wehh.

Salah satu tempat bfast yg pemes Kopitiam Kita.




Kat sini berkumpulnya nasi2 belauk dan segala nasi yg pemes seantero negeri.
Kiranya pusat sehenti la. semua ada. 
Tokeynya chinese. Pekerja semua melayu.
Pembekal nasi2 semua melayu.
Pelanggan pelbagai bangsa.

Kat dinding dia tu gambar org2 pemes yg penah singgah.
Kalau retis mmg berlambak.
Gambar siti ngan laki dia kemain besar.


Gambar aku takde lak. 
Eh ko retis ke??





Memang sentiasa full house. Cuti sekolah lagiiiiii laaa


Tp bagi aku nasi dia xdelah sedap mana pun. 
Glamer je lah. Nasi biasa je.
Mcm nasi belauk air dingin, tak sedap pun.


Sedap lagi nasi belauk kak mah.
Area kg sireh.
Kalau korang nak try nasi2 sedap, baik pegi kedai kak mah. Kg sireh tu area tesco, dekat ngan kediaman rasmi menteri besar. 
Maybe sbb nasi2 kat kopitiam kita dh siap bungkus. So lama2 sejuk. Kuah plak dh siap campur.
I is not like. Aku suka nasi panas, kuah basah2. Sambal pedas. Uiiiii sedapnya....





Signature menu kat sini roti titak.
Sedap nak arewahhh.
Aku yg xmakan telur tak masak ni terboleh suka roti ni.
Terbaeklah!



Ha kau. Kerakusan teserlah. Hahahhahaa





No comments: