Tuesday, February 22, 2011

makciklah tamby!

tengahari tadi masa tgh panjat tingkat 4 bangunan sekolah
aku terserempak dengan sorang budak india
tahun 2
baru balik dr toilet di tingkat 2
dia tgh mencuba2 nak panjat pagar tangga kat tingkat 3

budaknya kecik ajer.
tapi sangat pemes
terkenal seantero sekolah.

ko cakap apa dia tak paham
betul2 tak paham atau buat2 tak paham
cikgu cegilkan mata
dia cegil balik
hey cikgu gemuk...cikgu gemuk...!!
selamba panggil cikgu
bila ada cikgu yang marah dia dari kelas sebelah
dia akan kerap jenguk kelas tu
dan
cikgu bodoh!
lari...!!!

hasilnya semua cikgu kenal dia.
budak india tak ramai kat situ.
aku tak tahu kasta yang macamana masuk sekolah majoriti melayu

balik cerita aku tengahari tadi
aku tegur
hey tamby, jangan panjat nanti jatuh
pegi masuk kelas cepat!

dia tengok aku
selamba pekak badak
panjat lagi

deyyy tambyyyy!! pegi masuk kelas sekarang!
aku dah keluarkan suara harimau jadian

dia tgk aku lagi
sapa tamby? dia tanya
kamu lah tamby!

tak,
makcik lah tamby!

kefala hofak kau makcik!
haaa. kan dah keluar bahasa hang tuah aku...

terus dia lari lintang pukang....




dia panggil aku makcik boley??



**terpaksa letak gamba makcik tamby sebagai hiasan sbb gamba tamby sebenar tak sempat dirakam.

***sorry makcik tamby agak malu2 duatiga hari ni nak tunjuk mata (ambik gamba sendiri, harus mata jadi kurang senonoh.. :p)

4 comments:

Ila said...

hahaha..berani ek budak tu..zaman skrg kan

jellynajal said...

wakakaka.
kelakar laa makcik thamby!

cikgu zeri pon penah citer budak kelas dia berketurunan sama, dalam kelas duduk bawah meja, conteng muka dia, pastu tunjuk muka dia yg berconteng kat cikgu zeri, pastu budak tu kata, "cigu, mau pigi tandas, muka kotor".

WaNNi said...

aiyooohhh amma appa..berani betul kecik2 dah kurang ajar. kalo bagi backhand mau amma appa dtg serang cikgu tp perangai anak dia masya'allah...

EmirAlisa said...

bila saya marah, dia punya amma marah saya balik...ayooo.... ~kata appa.