Sunday, February 20, 2011

Pembunuh semut


semut dan koloni adalah musuh paktayel.
pantang jumpa pasti akan maut di tangannya.
nak nak yg kaler merah2 tu..

semut ni bila dah mula bertandang
abih diangkutnya kaum kerabat
yg tak tahan air putih pun dia layan
memang sakit ati


pagi tadi
masuk dapur nak buat susu budak2

terkejut tengok 

haaaa....




sapa punya keja ni??

errr...
tak sempat nak hangin
bila nmpak elok jer gula tu
tanpa didatangi

uihh ini sememangnya bagus!

sebenarnya memang dah lama semut2 ayer keroh heights ni banned rumah aku
hiks
agaknya depa takut ni la kot..



sekali tabur pupus la satu dua keturunan.

agak2 da wujud generasi baru
ko tabur lagi.
senang!

lagi bes ko tabur2 kat makanan yg dorang suka
kasik la dorang makan bes2 skit sebelum jd arwah..

tapi awas, kalau letak kat gula2 ke, biskut ke
yang anak korang suka
jangan letak kat tempat dorang senang capai,
kang tak pasal2..





oOOooo....aku tahu 
sapa punya keja
penggoreng mi ini rupanya!

dia suspek utama..
orang terakhir meninggalkan dapur...



seb baik mi awak sedap !
:P




**rumah bonda aku kat kg pun aku da tabur benda alah ni. hasilnya menakjubkan. kalau idak, pesta!

5 comments:

jellynajal said...

sedapnye pakya nye mee goleng! terliur aku dibuatnye.

Ila said...

boleh cuba ni..kat umah ni pun byk semut...huhuh

Ila said...

boleh cuba ni..kat umah ni pun byk semut...huhuh

Mama Ardini said...

ciklel mmg pandai masak ka? bahagia btol kamu ya..hehe

EmirAlisa said...

Jal-mmg terbaekk. Aku juga kalah. (ada alasan! Hahah)
ila-cubalah! Tp rasanya paket kaler apa2 pun boleh..yg kilat2 silver tu pun ok.
Ain-dlm pembelajaran sambil dirimot. Tp da byk air tgn dia lg sedap dr tukang rimot..senang esok2...hehehe tanduk ^^