Sunday, March 6, 2011

Amaran : Geli!

pagi2 buta ahad ni tiba2 aku teringat kisah lampau.

dulu2 (dulu la sangat) masa aku kat utm, aku kerap menerima tuduhan.

sepanjang kat utm dulu, lebih 40x kot pendengaran aku menangkap tuduhan yang sama.
seingat aku abang ayam goreng pasar malam sri pulai yg mula2 skali menuduh aku begitu
tapi sejak hari tu aku perasan makin lama makin ramai la plak tuduh aku
memula tak nak percaya, sikit aku tak heran
lama2 aku jadi kongpius jugak
kenapa dorang suka nak tuduh2 aku
dalam diam aku cuba mencari kebenaran
hoii, langsung tak berasas!

bila balik kg, jalan2 sekitar pengubat rindu
pun aku dituduh
pertuduhan yang sama sekali aku tak sangkal.
pertuduhan yang sama sekali mak aku sangkal!
sebab telinga dia pun sempat banyak kali dengar

masa kat maktab juga kejadian tuduhan ni berleluasa
roomate aku sendiri melemparkan tuduhan sama macam abang ayam goreng pasar malam sri pulai dan lain2
memalukan bila kemuncak tuduhan itu, aku dimalukan di depan mak nya masa aku attend kawen dia dulu.

mentor aku sendiri yang aku panggil abah pun sanggup menuduh aku di depan isterinya
budak2 diploma maktab tu pun!
aku sedih
aku malu
masa tu aku dah mula pikir
mungkin aku kena terima hakikat

tapi aku ada penyokong yang kuat di belakang
bonda, chentahati, adik beradik
semuanya dibelakang aku
menyangkal menepis semua tuduhan2 tu
membuatkan aku kembali sedar dan kuat,
jangan terima hakikat!

bila dah selalu dituduh
sampai satu masa
aku rilek tersenyum jer
dan dorang yang beriya2 mempertahankan aku
yaa..yaaa...aku tahu kasih sayang mereka

tapi sekarang dah lapan tahun
aku bebas dari segala fitnah yg dilemparkan
kadang2 aku rindu
rindu dituduh!
ok, gila!















baiklah, mungkin lepas ni aku perlu berdiri, pakai gelang besar dan tutup mulut bila senyum utk kembali dituduh!
jap, ke nak suruh dia lain kali bila senyum sila nampak gigi macam aku?
kahkahkahkahkah...

ok dah brenti ketawa sekarang!
pegi muntah sambil brenti mencari2 persamaan dorang tu..!




**aku nak kejut sharil ah ambikkan gamba aku berdiri pegang perut sambil pakai gelang besar senyum tutup mulot. 
perh saiko!

9 comments:

Mama Ardini said...

eh eh. saya juga membuat tuduhan tersebut pada zaman dulu kala. sekaranag sy dah terlupa tuduhan itu. hua3. sbb sekarang anda sudah menjadi cik nina. jadi tiada lg tuduhan tersebut. haha

nina said...

uhh, tersenyum simpul sy ditengah hari ahad ini! hahahah

CikWanKembang said...

akakkakakkaka

lawak ok, suspen gile aku bace

jellynajal said...

kann?? ingatkan ko kena tuduh buat apa ntah. saspen jer ko ni semah.
*tapi siyes aku tingin nak tengok ko bergambar senyum totop molot tak nampak gigi.

zuraifah said...

is...perut ko dah besoooo...bape bln?

EmirAlisa said...

MA - sentap taw! hahahha....
nina/ck - ok mmg lawak..lgsng sebijik kuman pun xde kesamaan. org2 saja bg aku harapan. bencii!
jal-keinginanmu akan tercapai. sabar!
zue - perut/paha/lengan aku berusia 5bulan lebih. mantap kan! uhuuu...

CikW4nKemb4ng said...

maksud aku

lawak tu dr segi cara nko tulisss
muka iras wardina tu ada la noks!!
hehehe..

okay apa, dr aku kene cam umi aida hokey!!umi aida versi bonzai ader la... sikit tak terapung

EmirAlisa said...

hahaha..jgn umi aida lps botokssss udah. ngeri okeh!

faraazri said...

http://www.dehotshop.com/

saya memang suker hasut orang shopping.. :p